Brak komentarzy

Podstawowe błędy przy fotografowaniu

Wiele początkujących fotografów robi zdjęcia praktycznie na każdym kroku. Oczywiście ma to bardzo dużo plusów i pozwala na wyćwiczenie samego siebie, jednak zdjęcia te nie pozostają bez wad. Dobrze jest wychwytywać takie wady i je niwelować, przez cały czas swojego rozwoju. Systematyczne porównywanie swoich prac pozwala na wyrobienie w sobie nawyku krytycyzmu, który zaowocuje bardzo dobrym warsztatem, który przy okazji może sprawić, że dana osoba stanie się bardzo dobrym fotografem. Dobrze zdawać sobie sprawę z tego na jakie błędy można natknąć się przy fotografowaniu.

Podstawowe błędy

Podstawowym błędem może być tematyka zdjęcia. Oczywiście nie można powiedzieć, że istnieją rzeczy, które nie nadają się do fotografowania. Fotografie odwzorowują świat, więc wszystko co się na nim znajduje może być z powodzeniem wykorzystane. Problem pojawia się jednak, kiedy fotografuje się wszystko na około i zdjęcie nie ma żadnego zamysłu, oprócz uwiecznienia danego widoku. Takie zdjęcia potrafią być bardzo nieatrakcyjne i pokazywanie ich innym osobom może spotkać się z niezbyt przychylną reakcją. Dobrze jest o tym pamiętać. Kluczem jest podchodzenie z wcześniejszym zamysłem do każdego zdjęcia.

Każdy zdaje sobie też sprawę z faktu, że odpowiednie ustawienie aparatu także może mieć duży wpływ na samo zdjęcie. Tutaj także wszystko zależy od wybranej konwencji. Należy pilnować, by poszczególne parametry odpowiadały zamysłowi samej fotografii. W niektórych przypadkach rozmazanie zrobi świetny efekt, a w niektórych sprawi, że zdjęcie będzie prawie zepsute. Należy także dobrać odpowiednią kolorystykę. Zdjęcie nie może być ani zbyt ciemne, ani zbyt prześwietlone. Jeżeli ktoś używa filtrów do aparatu, dobrze jest używać ich zgodnie z ich przeznaczeniem- jeżeli coś ma niwelować efekty słońca, nie powinno być używane w ciemnych pomieszczeniach.

Błędów można popełniać dużo. Grunt to ich zauważanie i poprawianie się z każdym zdjęciem. Wbrew pozorom to wcale nie takie trudne i bardzo szybko można stać się dobrym fotografem.

Zostaw Odpowiedź

trzynaście − 1 =